• 533-163-882
  • szkolenia@akademiamcb.pl
  • Warszawa
Standardy Profesjonalnej Rejestracji Medycznej

Kurs dla personelu odpowiedzialnego za rejestrację pacjentów.

Standardy Profesjonalnej Rejestracji

Program szkolenia – 6 kroków do perfekcyjnej obsługi pacjenta.

1. Intro.
• Wprowadzenie do tematyki – specyfika pracy na pierwszym froncie. Szanse i zagrożenia.
• Przedstawienie celów szkoleniowych oraz korzyści z poznawania i ugruntowania wiedzy oraz rozwoju kompetencji niezbędnych w pracy profesjonalnej rejestracji medycznej.
• Stworzenie atmosfery sprzyjającej wymianie doświadczeń pomiędzy uczestnikami z różnych placówek medycznych
2. Portret profesjonalnego pracownika rejestracji medycznej – budowanie świadomości zawodowej.
• Jakie kompetencje osobiste, społeczne i zawodowe musi posiadać osoba pracująca w rejestracji medycznej w celu budowania profesjonalnego wizerunku w oczach pacjentów i współpracowników.
• Jakie zachowania należy wyeliminować. Co denerwuje pacjentów i współpracowników.
• Autodiagnoza własnych kompetencji i wyznaczenie obszarów do rozwoju w celu wdrażania i rozwijania skutecznych nawyków postępowania.
• Autodiagnoza własnego nastawienia do pacjentów. Jak nasze przekonania przekładają się na jakość relacji z pacjentami i współpracownikami.
3. Portret współczesnego pacjenta w oczach pracowników placówki medycznej
• Kim jest i czego potrzebuje współczesny pacjent.
• Co denerwuje pacjentów. Uświadomienie sobie i poznanie źródeł trudnych zachowań pacjentów.
• Typologia zachowań pacjentów i jego wpływ na jakość kontaktu oraz budowanie pozytywnych doświadczeń z pacjentem.
4. Wpływ pierwszego wrażenia i radzenia sobie z pułapkami stereotypów
• Jak wykorzystać efekt pierwszego wrażenie w celu nawiązania i budowania pozytywnych doświadczeń w relacjach z pacjentami.
• Komunikacja niewerbalna u pracowników placówki medycznej. Obraz wart jest więcej niż tysiąc słów.
• Co robić, a czego unikać pracując na pierwszym froncie. Co widzi i czuje pacjent jako obserwator.
• Co to są pułapki stereotypów i jak sobie z nimi radzić.
• Jak zadbać o pozytywne nastawienie do pracy i utrzymywać wysoki poziom zaangażowania.
• Organizacja pracy w rejestracji i jej wpływ na budowanie pozytywnego pierwszego wrażenia.
5. Komunikacja werbalna u pracowników rejestracji medycznej.
• Zbudowanie standardu powitania pacjenta w rozmowie bezpośredniej i telefonicznej.
• Wpływ komunikacji niewerbalnej na odbiór i zrozumienie słów.
• O co należy zadbać podczas telefonicznej obsługi pacjenta w celu budowania profesjonalnego wizerunku już od pierwszych chwil.
• Ustalenie priorytetów obsługi pacjenta – kto ma pierwszeństwo? Jak radzić sobie z kolejką pacjentów.
• Aktywne słuchanie podczas rozmowy z pacjentem. Sztuka zadawania pytań i ujawniania intencji, klaryfikacja, parafraza i umiejętność podsumowania rozmowy. Kto pyta, ten prowadzi.
• Wstęp, rozwiniecie i zakończenie rozmowy – jakie elementy powinny znaleźć się na każdym etapie.
• Jakie zwroty denerwują pacjentów. Zamiana niepoprawnych zwrotów na prawidłowe.
6. Zakończenie
• Podsumowanie omawianych tematów i wyznaczenie obszarów do rozwoju.
• Ocena efektywności zajęć
• Wyznaczenie zadań wdrożeniowych mających na celu wdrażanie konstruktywnych nawyków niezbędnych w budowaniu pozytywnych doświadczeń w sercach i umysłach pacjentów.

 

W ramach tego kursu dowiesz się ponadto:

Co musisz wiedzieć i umieć oraz jak się zachowywać, aby pacjenci wychodzili z Twojej placówki zachwyceni?
Czego potrzebujemy jako pacjenci, aby stać się wielbicielami danej firmy, produktu, danej placówki medycznej?
Co zrobić, aby pacjent stał się naturalnym przedłużeniem Twojego działu marketingu i sprzedaży?
Co sprawia, że przywiązujemy się do danej placówki medycznej?
W jaki sposób możesz się wyróżnić na rynku usług medycznych?
Co zrobić, aby pacjent do Was wracał oraz polecał Wasze usługi w gronie swoich znajomych?

szkolenia i kursy dla pracowników placówek medycznych

Osoba prowadząca to doświadczony trener z pasją Aleksandra Laskowska

Aleksandra Laskowska, trener, ekspert ds. kryzysowych w zespole

Certyfikowany trener biznesu i coach zespołowy, posiadający bogate doświadczenie zawodowe z zakresu zarządzania i motywacji personelu, obsługi klienta i radzenia sobie z sytuacjami trudnymi zarówno w relacjach z klientami, jak i we współpracy zespołowej. Doświadczenia te związane są z wieloletnią pracą w dużych międzynarodowych korporacjach. Ukończyła Akademia Trenerów Biznesu Grupy SET. Praca jest dla niej przede wszystkim pasją co przekłada się na zadowolenie uczestników i efektywność prowadzonych szkoleń. Realizuje się prowadząc szkolenia  z zakresu obsługi pacjenta, radzenia sobie w sytuacjach trudnych, komunikacji interpersonalnej, asertywności, zarządzania personelem, umiejętności radzenia sobie ze stresem w miejscu pracy i przeciwdziałaniu wypaleniu zawodowemu. Z entuzjazmem dzieli się wiedzą, i doświadczeniem, a zajęcia prowadzi w atmosferze sprzyjającej nabywaniu nowej wiedzy i umiejętności, tak aby uczestnicy mogli z sukcesem wykorzystać je zarówno w życiu zawodowym jak i osobistym

Warunki udziału

SZKOLENIE ONLINE

SZKOLENIE ONLINE


– udział w szkoleniu za pośrednictwem platformy Zoom
– materiały  opracowane przez trenera
– imienny certyfikat potwierdzający udział w kursie

 

700 zł brutto

/osoba

Formularz zgłoszeniowy

    Nazwa placówki:

    Kod pocztowy:

    Miejscowość:

    Ulica:

    Województwo:

    Powiat:

    NIP:

    Telefon kontaktowy:

    Adres e-mail:

    Dziedzina medycyny:






    List tradycyjnyE-mailInformacja na stronie organizatoraInformacja w Social Mediach (Facebook, Instagram, LinkedIn)SMSKontakt telefonicznyInformacja w mediach branżowychInformacja przekazana przez znajomego


    Imię:



    Nazwisko:



    Funkcja:



    Telefon kontaktowy:



    Adres e-mail:



    Dodatkowe informacje:



    Terminy

    Online – 21.02.2025, 9.00-14.00

    ——————-

    Stacjonarnie dla placówek medycznych w całej Polsce – 
    napisz do nas na: szkolenia@akademiamcb.pl, informując skąd jesteś i ile osób może wziąć udział w szkoleniu. Przygotujemy indywidualną wycenę z dojazdem trenera do Twojej placówki!

    Termin lub/i lokalizacja nie są dla Ciebie odpowiednie?

    ------------------------------

    Chciałbyś przeszkolić grupę 5 osób lub większą?