Kurs dedykowany absolutnie wszystkim placówkom medycznym. W jego ramach poruszane są tematy obejmujące rozmowę telefoniczną, asertywność, empatię oraz radzenie sobie w sytuacjach trudnych. Kurs ten jest przez nas realizowany i rozwijany od 2015 roku.
1. Rejestracja jako miejsce, w którym rozpoczyna się budowanie wizerunku placówki w oczach pacjentów.
2. Osobisty wpływ pracowników rejestracji na kształtowanie pozytywnego wizerunku.
3. Podstawy komunikacji interpersonalnej. Dlaczego tak trudno nam się dogadać? Co nas przybliża, a co oddala od siebie?
4. Jakie zachowania pomagają w lepszym zrozumieniu siebie i innych?
5. Wpływ mowy ciała i nastawienia na budowanie profesjonalnego wizerunku oraz na sytuacje trudne.
6. Standardy profesjonalnej rozmowy telefonicznej.
7. Praktyczne sposoby na postępowanie z „trudnym” pacjentem. Co robić, a czego unikać gdy pacjent się złości?
8. Empatia w relacjach z pacjentem – jak ją okazywać w sytuacjach trudnych?
9. Asertywność w relacjach z pacjentem – jak odmówić, aby pacjent nie poczuł się urażony, jak wyrażać trudne emocje i jak zadbać o swoje granice?
10. Postępowanie z pacjentem agresywnym. Na co zwracać szczególną uwagę?