FMSZ Gdańsk – Q&A
Wykaz pytań
- Jak dobrze nastroić zespół i żeby chcieli uśmiechać się do pacjentów?
- Czy możemy wysyłać maile z informacjami o ofercie kliniki (nie promocje czy reklamę, informacyjne maile z poradami na temat zdrowia i informacjami o nowościach i ofertach, bez namawiania)?
- Co zrobić kiedy zespół za każdym razem wychodzi z pomieszczenia socjalnego, gdy wchodzi do niego menedżer?
- Czy istnieje obligatoryjne nazewnictwo w placówce medycznej? Czy jest wymagane prawnie, aby zakład leczniczy nazywać gabinetem lub przychodnią, a nie np. salonem zdrowia? Czy nazewnictwo typu klient (nie pacjent), spa zdrowotne (zamiast zakład leczniczy) jest naruszeniem przepisów? To bardzo ważne pytanie w kontekście mojej ostatniej kontroli urzędu wojewódzkiego, bo nie spodobała się paniom kontrolerkom nomenklatura w mojej placówce, która jest elementem mojej strategii marketingowej.
- Na twardo czy na miękko? Jak mam reagować na błędy i zaniechania pracowników?
- Jakie obowiązki ma przychodnia w przypadku naruszenia danych osobowych pacjentów? Jakie kroki powinniśmy podjąć, aby zminimalizować ryzyko takiego naruszenia?
- Jak przyciągnąć większą liczbę pacjentów do mojej placówki medycznej? Czyli o budowaniu przewag rynkowych przez wartości dla pacjentów?
- Czy istnieją przepisy prawne dotyczące minimalnych wymagań w zakresie prowadzenia i przechowywania dokumentacji medycznej? 5 lat? Ile musimy przechowywać i gdzie mamy je przechowywać? Czy mogą być przetrzymywane w formie skanu na dysku?
- Co zrobić kiedy sprzedaż usług komercyjnych nie idzie po mojej myśli?
- Czy podpisy pacjenta na tabletach pod zgodami lub innymi dokumentami będą traktowane równorzędnie z podpisem na papierze, szczególnie w przypadku sporów?
- Jak reagować na wyzwania z pacjentami anty (szczepionki), anty (żywienie), anty (terapie)?
- Czy powinniśmy prowadzić księgę zabiegów?
- Jak mieć czas dla pracowników, kiedy nie mam na nic czasu?
- Kiedy używać określenia “pacjent”, a kiedy “klient” W kontekście świadczenia usług przez prywatny podmiot leczniczy?
- Jak wprowadzić system oceny pracowniczej?
- Czy otwierając spółkę mogę przenieść udostępnić dane pacjentów, historię wizyt z działalności JDG?
- Co zrobić z oporem pracowników do wszelkich zmian?
- Zaświadczenie o niekaralności jak długo jest ważne?
- Jak zachować work – life balance, kiedy wszyscy mnie potrzebują?
- Jakie ubezpieczenia powinny mieć osoby zatrudnione w naszej przychodni, szczególnie lekarze, aby minimalizować ryzyko prawne?
- Jakie powinny być wdrożone procedury związane z postępowaniem w nagłych wypadkach medycznych i zagrożeniach epidemiologicznych?