• 533-163-882
  • szkolenia@akademiamcb.pl
  • Warszawa

FMSZ Gdańsk – Q&A

Wykaz pytań

  1. Jak dobrze nastroić zespół i żeby chcieli uśmiechać się do pacjentów?
  2. Czy możemy wysyłać maile z informacjami o ofercie kliniki (nie promocje czy reklamę, informacyjne maile z poradami na temat zdrowia i informacjami o nowościach i ofertach, bez namawiania)?
  3. Co zrobić kiedy zespół za każdym razem wychodzi z pomieszczenia socjalnego, gdy wchodzi do niego menedżer?
  4. Czy istnieje obligatoryjne nazewnictwo w placówce medycznej? Czy jest wymagane prawnie, aby zakład leczniczy nazywać gabinetem lub przychodnią, a nie np. salonem zdrowia? Czy nazewnictwo typu klient (nie pacjent), spa zdrowotne (zamiast zakład leczniczy) jest naruszeniem przepisów? To bardzo ważne pytanie w kontekście mojej ostatniej kontroli urzędu wojewódzkiego, bo nie spodobała się paniom kontrolerkom nomenklatura w mojej placówce, która jest elementem mojej strategii marketingowej.
  5. Na twardo czy na miękko? Jak mam reagować na błędy i zaniechania pracowników?
  6. Jakie obowiązki ma przychodnia w przypadku naruszenia danych osobowych pacjentów? Jakie kroki powinniśmy podjąć, aby zminimalizować ryzyko takiego naruszenia?
  7. Jak przyciągnąć większą liczbę pacjentów do mojej placówki medycznej? Czyli o budowaniu przewag rynkowych przez wartości dla pacjentów?
  8. Czy istnieją przepisy prawne dotyczące minimalnych wymagań w zakresie prowadzenia i przechowywania dokumentacji medycznej? 5 lat? Ile musimy przechowywać i gdzie mamy je przechowywać? Czy mogą być przetrzymywane w formie skanu na dysku?
  9. Co zrobić kiedy sprzedaż usług komercyjnych nie idzie po mojej myśli?
  10. Czy podpisy pacjenta na tabletach pod zgodami lub innymi dokumentami będą traktowane równorzędnie z podpisem na papierze, szczególnie w przypadku sporów?
  11. Jak reagować na wyzwania z pacjentami anty (szczepionki), anty (żywienie), anty (terapie)?
  12. Czy powinniśmy prowadzić księgę zabiegów?
  13. Jak mieć czas dla pracowników, kiedy nie mam na nic czasu?
  14. Kiedy używać określenia “pacjent”, a kiedy “klient” W kontekście świadczenia usług przez prywatny podmiot leczniczy?
  15. Jak wprowadzić system oceny pracowniczej?
  16. Czy otwierając spółkę mogę przenieść udostępnić dane pacjentów, historię wizyt z działalności JDG?
  17. Co zrobić z oporem pracowników do wszelkich zmian?
  18. Zaświadczenie o niekaralności jak długo jest ważne?
  19. Jak zachować work – life balance, kiedy wszyscy mnie potrzebują?
  20. Jakie ubezpieczenia powinny mieć osoby zatrudnione w naszej przychodni, szczególnie lekarze, aby minimalizować ryzyko prawne?
  21. Jakie powinny być wdrożone procedury związane z postępowaniem w nagłych wypadkach medycznych i zagrożeniach epidemiologicznych?

Najczęstsze wyzwania prawne i komunikacyjne w placówkach leczniczych – odpowiedzi od prawnika i trenera biznesu.

dr Maciej Gibiński, Centrum Doradcze Prawa Medycznego,

Łukasz Laskowski, Poziom 4