• 533-163-882
  • szkolenia@akademiamcb.pl
  • Warszawa
Asertywność w pracy pielęgniarki

  • Czy w Waszej pracy zdarzyły się sytuacje trudne w relacjach z pacjentami, ich rodzinami, lekarzami, koleżankami lub z przełożonym?
  • Czy pacjenci bywają aroganccy, niezadowoleni, awanturując się o wszystko, pisząc reklamacje lub umieszczając w internecie negatywne opinie?
  • Czy zdarzyło się, że ze względu na nierozwiązany konflikt w zespole pracowniczym doszło do jego eskalacji i sytuacji mobbingowych?
  • Czy w sytuacji konfliktowej potrafisz sobie skutecznie poradzić, aby nie palić za sobą mostów
    i zadbać o wizerunek osoby, która potrafi nerwy trzymać na wodzy?

 

Jeżeli na którekolwiek pytanie Twoja odpowiedź jest twierdząca, warto skorzystać z warsztatów coachingowo-szkoleniowych mających na celu rozwój Twoich asertywnych kompetencji społecznych
i osobistych w oparciu o komunikację bez przemocy.

Co omawiamy podczas kursu?

    • Wprowadzenie do tematyki szkolenia
      • Przedstawienie celów i korzyści płynących z udziału w szkoleniu. Poznanie celów uczestników.
      • Omówienie znaczenia asertywności w pracy pielęgniarki
      • Przedstawienie korzyści wynikających z asertywnego podejścia do pracy zawodowej
      • Portret pielęgniarki w oczach pacjenta. Jak społeczne stereotypy przekładają się na nastawienie i zachowanie pacjentów. Stworzenie psychologicznych portretów współczesnego pacjenta, lekarza, koleżanek z pracy w celu budzenia świadomości dotyczącej naszych społecznych oczekiwań.

     

    • Rozpoznawanie sytuacji trudnych w codziennej pracy pielęgniarki.
      • Identyfikacja potencjalnie trudnych sytuacji, w których wymagana jest asertywność, na podstawie osobistych doświadczeń.
      • Źródła sytuacji trudnych w relacjach z pacjentami i współpracownikami. Jakie zachowania mogą prowadzić do powstania i eskalacji konfliktu.
      • Rozpoznawanie emocji i potrzeb pod kątem doskonalenia sztuki opanowania
        i koncentracji na poszukiwaniu rozwiązań.

     

    • Podstawowe pojęcia związane z asertywnością:
      • Definicja asertywności – czym naprawdę jest, a czym nie jest asertywność. Obalanie nieprawdziwych stereotypów.
      • Różnice między prawidłowo pojmowaną asertywnością, biernością/ uległością a agresją
      • Znaczenie umiejętności wyrażania swoich potrzeb i granic. Korzyści i zagrożenia płynące
        z postawy asertywnej. Wpływ emocji oraz naszych przekonań i starych nawyków na nasze nieasertywne Jak regulować emocje i świadomie czerpać z nich wiedzę.

     

    • Techniki asertywności w praktyce:
      • Wyrażanie swoich opinii, potrzeb i uczuć w sposób klarowny i konkretny z szacunkiem dla rozmówcy
      • Asertywna prośba, odmowa i reakcja na odmowę zgodnie z komunikacją bez przemocy. Jak zachowa się osoba empatyczno-asertywna.
      • Asertywno-empatyczne przekazywanie informacji zwrotnych. Czym informacja zwrotna różni się od destrukcyjnej krytyki. Umiejętność przyjmowania informacji zwrotnych. Jak prosić o informację zwrotną.
      • Asertywno-empatyczna reakcja na krytykę. Jak zareagować, gdy czujemy się zranieni.
      • Asertywne docenianie i umiejętność przyjmowania pochwał.
      • Technika zdartej płyty – kiedy i jak ją stosować, aby nie spalić relacji i nie brzmieć jak automat.
      • Umiejętność odsłaniania swoich intencji jako magiczny składnik w budowaniu porozumienia.

     

    • Podsumowanie i ocena efektywności szkolenia:
      • Omówienie efektów szkolenia i realizacji celów
      • Wypełnienie ankiety oceniającej szkolenie
      • Test poszkoleniowy sprawdzający
      • Wyznaczenie zadań wdrożeniowych i celów rozwojowych wspierających wprowadzanie nowych nawyków do codziennej pracy.
szkolenia i kursy dla pracowników placówek medycznych

Dzięki uczestnictwu w tym szkoleniu  dowiesz  się na czym polega dobrze rozumiana asertywność. Będziesz potrafiła lepiej rozpoznawać swoje emocje i potrzeby oraz podejmować bardziej świadome decyzje i związane z nimi działania. Nauczysz się w jaki sposób dbać o swoje granice z szacunkiem dla innych. Będziesz potrafiła lepiej radzić sobie z krytyką i przyjmować informacje zwrotne jako szansę na rozwój swoich kompetencji. Będziesz potrafiła częściej doceniać siebie samą  i swoich współpracowników, tworząc dzięki temu zdrową atmosferę w miejscu pracy i przyjazne środowisko, w których aż chce się przebywać!

Osoba prowadząca Aleksandra Laskowska

Aleksandra Laskowska

Certyfikowany trener biznesu i coach , posiadający bogate doświadczenie zawodowe z zakresu zarządzania i motywacji personelu, obsługi klienta i radzenia sobie z sytuacjami trudnymi zarówno w relacjach z klientami, jak i we współpracy zespołowej. Doświadczenia te związane są z wieloletnią pracą w dużych międzynarodowych korporacjach. Ukończyła Akademia Trenerów Biznesu Grupy SET. Praca jest dla niej przede wszystkim pasją co przekłada się na zadowolenie uczestników i efektywność prowadzonych szkoleń. Realizuje się prowadząc szkolenia  z zakresu obsługi pacjenta, radzenia sobie w sytuacjach trudnych, komunikacji interpersonalnej, asertywności, zarządzania personelem, umiejętności radzenia sobie ze stresem w miejscu pracy i przeciwdziałaniu wypaleniu zawodowemu. Z entuzjazmem dzieli się wiedzą, i doświadczeniem, a zajęcia prowadzi w atmosferze sprzyjającej nabywaniu nowej wiedzy i umiejętności, tak aby uczestnicy mogli z sukcesem wykorzystać je zarówno w życiu zawodowym jak i osobistym

Warunki udziału

SZKOLENIE STACJONARNE

SZKOLENIE STACJONARNE

– udział w szkoleniu
– serwis kawowy oraz obiad
– materiały  opracowane przez trenera
– imienny certyfikat potwierdzający udział w kursie

999 zł brutto

/osoba

SZKOLENIE ONLINE

SZKOLENIE ONLINE

– udział w szkoleniu za pośrednictwem platformy Zoom
– materiały  opracowane przez trenera
– imienny certyfikat potwierdzający udział w kursie

799 zł brutto

/osoba

Formularz zgłoszeniowy

    Nazwa placówki:

    Kod pocztowy:

    Miejscowość:

    Ulica:

    Województwo:

    Powiat:

    NIP:

    Telefon kontaktowy:

    Adres e-mail:

    Dziedzina medycyny:





    List tradycyjnyE-mailInformacja na stronie organizatoraInformacja w Social Mediach (Facebook, Instagram, LinkedIn)SMSKontakt telefonicznyInformacja w mediach branżowychInformacja przekazana przez znajomego


    Imię:



    Nazwisko:



    Funkcja:



    Telefon kontaktowy:



    Adres e-mail:



    Dodatkowe informacje:



    Terminy

    Online – 11.12.2024, , 9.00-14.00

    Termin lub/i lokalizacja nie są dla Ciebie odpowiednie?

    ------------------------------

    Chciałbyś przeszkolić grupę 5 osób lub większą?